یزدفردا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برگزاری همایش پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان کرمان است و باید برنامه‌ریزی اساسی برای ماندگاری آثار و برکاتش در استان صورت بگیرد.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز پنجم اردیبهشت ماه در نشست هماهنگی برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در کرمان اظهار کرد: برگزاری این همایش فرصت طلایی برای استان کرمان است که خود را در خدمت دستگاه امام حسین علیه السلام به صورت رسمی نشان داده و خدماتی ارائه بدهد.

وی با اشاره به ارادت سالیان سال کرمانی‌ها به امام حسین علیه السلام افزود: استان در این همایش می‌تواند خود را بهتر و بیشتر به کشور و دنیای اسلام نشان بدهد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: باید بهره فرهنگی استان را از این همایش بزرگ ببینیم و آثار و برکات آن با تجربه از برگزاری ۲۰ دوره قبل، در استان ماندگار شود و بهتر است دوستان برگزارکننده مراسم، به مسئله مهم تاثیرگذاری این همایش توجه داشته و برای ماندگارتر شدن آن تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: برگزاری همایش پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان کرمان است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه جریان امام حسین علیه السلام و انقلاب و نهضتی که امام در اوج غربت در دوران خودش انجام داد، از فردای آن روز هر چه جلو رفت، پرده برداشته و نهضت امام به یک جریانی تبدیل شد که بتواند اسلام ناب را حفظ کند و مردم همیشه کاملا جریان امام حسین علیه السلام را متولی بودند و کار را به عهده گرفته و به بهترین نحو انجام دادند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در طول تاریخ قرون گذشته، هر دولتی که اعتقاد و ارادتی به جریان امامت و به ویژه امام حسین علیه السلام و نهضتش داشتند، مسیر و معبر را بهتر برای مردم باز کرده و به برگزاری این جریان به صورت قوی‌تر کمک کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی را محصول محرم و صفر می‌دانیم، گفت: این نهضت قرن‌ها توانسته اسلام را حفظ کند و بر طرفدارانش بیفزاید و روز به روز قوی تر شود.

وی افزود: پیرغلامان عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری بشود جریان مردمی با ستاد برگزاری همایش هماهنگی بیشتری داشته و این جریان دیده شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا